Examen komt eraan - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Bram Van Haver - WaarBenJij.nu Examen komt eraan - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Bram Van Haver - WaarBenJij.nu

Examen komt eraan

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

04 Juni 2007 | Mexico, Valle de Bravo

Dag iedereen,

Ik woon nu reeds anderhalve maand in bij de in het vorig bericht vermelde Mexicaanse familie en het gaat wel goed. Momenteel is het superdruk want ik ben de oudste zoon aan het voorbereiden voor zijn toelatingsexamen voor het hoger secundair. Er resten enkel drie weken en er staat nog heel wat werk voor de boeg. Wiskunde en fysica zijn reeds voorbereid, volgen nog chemie en bio. Van het oorspronkelijke schema van drie uur werken per dag met de oudste zoon blijft niet veel over. We werken nu minstens acht uur per dag! Vooral veel werk in de voorbereiding omdat het wel tien jaar geleden is sinds ik iets van wetenschappen heb gezien of gehoord. Wiskunde gaat wel, maar wetenschappen! Komt er nog eens bij dat beide zonen serieuze gedragsproblemen hebben wat het vrij stresserend maakt. Maar het loont de moeite, dat is zeker. Het geeft zoveel voldoening om iemand zo vooruit te zien gaan, ik voel me echt super als ik les geef. Het is bijna een passie.

Drie weken geleden was er een lang weekend en ben ik naar het zuiden van Mexico afgereisd. Ik ben naar de kust getrokken, meer specifiek naar Puerto Escondido. Twee dagen gezwommen, op het strand gelegen, coctails gedronken en veel mensen ontmoet. Daarna volgden twee dagen in Oaxaca, een grote koloniale stad, vooral beroemd om zijn lekkere eten (bijvoorbeeld zwarte mole, een pikante saus maar met chocolade, en clayudas, reuzetortillas gegarneerd met groenten en biefstuk) en zijn beruchte alcoholische drank mezqal. Ook daar heel veel toffe mensen ontmoet. Ik heb wel geluk gehad met de hostals, heel sociaal allemaal (bijvoorbeeld met gemeenschappelijke keuken, zwembad of pool) wat het mensen ontmoeten wel iets makkelijker maakt.

Afgelopen weekend ben ik een ander, veel kleiner, koloniaal stadje gaan bezoeken. Supermysterieus! Het stadje is gebouwd in een ravijn. De constructie is theoretisch vrij onmogelijk maar ze hebben het geflikt, en dit 450 jaar geleden. De stad heeft oneindig veel tunnels en bruggen. Ze hebben trouwens een schitterend theater, teatro Juarez, en ik ben naar een gitaarconcert geweest. Voor de rest zijn er vooral veel studenten in dit stadje want het heeft de meeste prestigieuze universiteit van het land. En elk weekend verzamelen de studenten (de presissen van bij ons) zoveel mogelijk volk en in groep gaan ze al zingend en drinkend door de honderden steegjes van de stad.

Bram

  • 05 Juni 2007 - 07:43

    Hélène:

    Hola bram! como estas? bueno... me encantaria poder leer todos tus mensajes del blog pero definitivamente, no entiendo nada al flamanco! pues si tienes unas fotos mas, seria mas explicativo para mi! acabo de recibir tu mail... cabron!!!! todavia sigues alla! y te quedas hasta septiembre! que suerte tienes. yo, ya hace dos meses que regresé a francia y extrano mucho la vida en mexico. pero estoy bien, hay que seguir... con otros planes de viaje!
    que aproveches de esos momentos inolvidables. espero verte pronto para que me cuentas todo y por qué no un viajito juntos el ano proximo??!... india? que te parece?!...
    te mando muchos besos, cuidate
    Hélène

  • 05 Juni 2007 - 12:01

    Joris:

    helaas kan ik geen spaans, anders zou ik ook proberen antwoorden in het spaans... mijn excuses! Kheb gehoord van Lien daje in september naar huis komt. Ik weet niet voor hoelang, want ik weet dat je niet kan stilzitten.
    Ik hoop dat je kan genieten daar van alle schoon... en dat de foto's volgen!

    Vele groetjes en we verwachten een bezoek aan de volley hé!

    Joris

  • 05 Juni 2007 - 13:51

    Karen Vds:

    hey Bram,
    terwijl ik zit te zwoegen voor mijn examens, voer je ook de druk op bij je student :-) Bram, de gepassioneerde lesgever, ik zou er wel bij willen zijn, vol overgave vertellen over fysica, chemie en toestanden. Heel veel succes en als je terug naar België zou komen, laat me dan gerust iets weten. Ik zit wel gans de zomer in Merelbeke op school, maar dan probeer ik wel iets te regelen.
    Greetz en dikke knuf
    Karen x
    ps: ik heb bewust geen poging gedaan mijn reactie in het Spaans te schrijven om ongelukken te vermijden...:-)

  • 20 Juni 2007 - 07:49

    Bieke:

    Hola Abraham,
    Que bien que todo te sale tan bien por Mexico. Estoy feliz con la nueva experiencia que estoy viviendo aqui en Indonesia. Pero tambien extrano Guate y los ninos... .
    Abrazos por alli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Valle de Bravo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2007

Surrealistisch

29 Augustus 2007

Blij weerzie(ij)n

01 Augustus 2007

Rondreis

22 Juni 2007

Beetje heimwee

04 Juni 2007

Examen komt eraan
Bram

Actief sinds 13 Okt. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 18032

Voorgaande reizen:

28 September 2006 - 20 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: