Lesgeven - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Bram Van Haver - WaarBenJij.nu Lesgeven - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Bram Van Haver - WaarBenJij.nu

Lesgeven

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

13 Oktober 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hoihoi, Ik ben nu twee weken hier in Guate en ik heb reeds een paar keer les mogen geven, echt super!!! In het begin moest ik gewoon observeren. Ten eerste om te zien hoe de dingen in elkaar steken en ten tweede omdat er simpelweg geen klas meer over is. Het schooljaar loopt hier op zijn einde (het is momenteel de laatste week) en alle klassen waren reeds verdeeld. Maar omdat Veerle in Mexico zit, heb ik al een paar keer les mogen geven (aan het eerste jaar): cijferrekenen, grammatica en kloklezen. Vandaag heb ik de Mayagetallen gegeven (zoals wij de Romeinse getallen moeten leren). De komende weken begint het zomerprogramma, hierin krijgen de kinderen les in de ochtend en wordt er sport, spel, kunst, muziek, … gegeven in de namiddag, een soort CM-kamp dus! Momenteel help ik ook mee met de klassen van de peuters en de kleuters, echt schattige kindjes. In januari begint het nieuwe schooljaar en krijg ik een klas toegewezen. Ondertussen heb ik ook mijn eerste piñata meegemaakt, hierbij wordt er een pop aan een draad opgehangen en die wordt van links naar rechts verschoven. Een geblinddoekte (meestal de jarige) probeert met een stok deze pop kapot te slaan, deze pop is van karton en gevuld met snoepjes, van zodra de pop breekt vallen de snoepjes op de grond en springen alle kinderen er naartoe, echt grappig. Jammer genoeg kan ik nog geen fotos op mijn blog zetten maar dat komt wel. Dit weekend ben ik samen met een van de vrijwilligers naar een meer geweest (Lago de Atitlan), echt prachtig, omringd door pitoreske dorpjes en twee vulkanen. Volgende week gaan we misschien meer reizen. Hopelijk tot schrijfs!!

• 18 Oktober 2006 - 10:36

Kathleen Vermeulen:

Helaba Brammeke!
    Super daar precies!
    WIst niet dat je daar echt les ging geven!
    Dat is wel de max natuurlijk!
    Tvalt daar precies heel goe mee!

Succes daar nog!

vele groetjes